Ahad, 1 Mei 2016

#PRNSARAWAK : PKR semakin Nazak dan Tenat di Bekenu



BEKENU - Jentera PKR bagi calon N71 Bekenu dilaporkan sedang megalami perpecahan kerana masalah dalaman parti. Menurut sumber, calon PKR ini bukanlah mendapat mandat penuh dari seluruh ahli PKR di kawasan ini.

Malah calon PKR iaitu Bill Kayong ditolak oleh hampir separuh dari ahli PKR kerana beliau dikatakan bukan anak tempatan.

Bill Kayong yang merupakan Setiausaha PKR Miri diangkat menjadi calon PKR untuk Dun N71 bagi menentang calon BN Hajjah Rosey Yunus. Selain itu, terdapat dua lagi calon Bebas yang bertanding di kawasan ini.

Ketika tinjauan dilakukan, rata-rata penduduk kawasan N71 agak kurang mengenali Bill Kayong berbanding calon BN. Mereka berpendapat bahawa sepatutnya anak ditempatan diberikan mandat untuk menjadi wakil rakyat, bukannya orang luar.

Hajjah Rosey yang juga merupakan Menteri Muda Pendidikan Awal Kanak-kanak dan Pembangunan Keluarga Sarawak, dianggap sebagai calon favourite untuk memenangi kerusi N71 Bekenu memandangkan sumbangan beliau kepada negeri.

Masyarakat di Bekenu juga percaya hanya BN yang akan mampu membawa pembangunan ke kawasan ini berbanding PKR yang hanya mampu berjanji tetapi tak mampu menunaikan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan